İzlanda gezilecek yerler

05/02/2017

3 tam günlük İzlanda gezimizi planlarken, İzlanda'da gezilecek yerler araştırmasında  bu kısa süre için en uygun planlama Güney İzlanda, Golden Circle ve Reykjavik turu oldu. Reykjavik şehir merkezi küçük olduğu için onu gezimizin son gününe bıraktık. Diğer 2 tam günümüzü Güney İzlanda turu olarak dizayn ettik.

İzlanda gezisine hazırlık yazımda, ilk gün konaklama için Grindavik şehrini seçtiğimizi paylaşmıştım. İzlanda'ya ulaşım aktarmalı olduğu için neredeyse yarım gün sürüyor yola çıkıp ve İzlanda'da otele varmak.

İlk gece uçaktan iner inmez küçük bir balıkçı kasabası olan Grindavik'e otelimize geçtik ve Grindavik'te etrafı gezdik. Ertesi sabah Güney İzlanda turu için yola çıktık.

Güney İzlanda turunda gezilecek yerler

Güney İzlanda turumuzda izlediğimiz rotayı yukarıdaki haritadan görebilirsiniz. Grindavik'ten yola çıkınca toplamda 460 km lik gidiş / dönüş yol yaptık ve gezimiz yaklaşık 9 saat sürdü. Turumuzu Mayıs ayında gerçekleştirdiğimiz için yağmur, kar yoktu ve yollar boştu.

1. Durak: Seljalandfoss

Arkasına geçilebilen şelale Seljalandfoss İzlanda'nın doğa harikalarından birisi. Seljalandfoss 65 metre yükseklikten akan ve arkasına geçebileceğiniz bir şelale. Şelalenin arkasından görüntü doğayı duvak arkasından izlemek gibi...

Seljalandfoss yolun sol tarafında uzaktan görülebilecek bir mesafede. Arabanızı park ettiğiniz yerde wc, minik bir hediyelik eşya dükkanı ve kahve, atıştırmalık alabileceğiniz bir büfe de var. Park yerinden şelaleye 5 dakikada ulaşabilirsiniz. Şelalenin arkasına geçmek için oldukça dikkatli olmak gerekiyor, kayalıklar ıslak olduğu için çok kaygan, özel bir yürüyüş yolu yapılmamış, doğa olduğu gibi bırakılmış neyseki. Gezi programında bol bol şelale var. Seljalandfoss'a ulaştıktan sonra diğer duraklar arasındaki mesafeler oldukça kısa.

2. Durak: Eyjafjallajökull

2010 yılında Avrupa trafiğini püskürttüğü küller ile allak bullak eden adını tek seferde okuyabilenin rastlanmadığı meşhur Eyjafjallajökull yanardağını görmek için visitor center'ın olduğu noktada durduk fakat gözümüzde canlandırdığımız tepesinde çanak olan bir dağ ile karşılaşmadık :) Sadece dağ manzarası...

Eyjafjallajökull visitor center'ı aramak için çaba sarfetmeniz gerekmiyor, bomboş arazide hemen göze çarpıyor. Eyjafjallajökull visitor center yerel bir aile işletmesi ve giriş 800 ISK.  2010 Eyjafjallajökull patlaması bu aile tarafından 20 dakikalık kısa bir film gösterimi haline getirilmiş ve onu burada seyredebiliyorsunuz. Patlama ve sonrasını seyretmek, ısınmak ve hediyelik eşya almak için durulabilir. İçeride fotoğraf çekimi yasak. Visitor center ın olduğu noktadan patlama fotoğraftaki gibi görünüyormuş, tanıtım tabelasından aldım.

3.Durak: Skogafoss

Skogafoss, Eyjafjallajökull visitor center'a çok yakın, gözünüz solda olsun, çıplak gözle şelaleyi görebilirsiniz. Şelale hemen yol kenarında değil biraz içeri girmeniz gerekiyor, otopark sorunu yok. Yoldan içeri girdiğinizde yemek, tuvalet, market ihtiyacınızı giderebileceğiniz visitor center tadında bir yer var, oraya arabayı bırakabilirsiniz ve bir 10-15 dakika da şelaleye yürüyebilirsiniz. Şelalenin kenarında yukarı çıkabileceğiniz merdivenler var, manzara için çıkılır!

4. Durak: Dyrholaey

Ucunda deniz feneri olan, okyanusu ve siyah plajı seyretmek için harika bir nokta. Dyrhoaley girişini yolda sağda yer alan tabelalardan takip edebilirsiniz, ulaşım kolay. Bu bölgede fotoğraf çekmek oldukça güç çünkü rüzgar çook kuvvetli fakat manzara harika. Dyrhoaley bir çok kuş türüne de ev sahipliği yapıyormuş. Puffinlere sık sık rastlanıyormuş fakat bize denk gelmedi.

Fotoğraftaki noktada sağ tarafta fenerin de bulunduğu yeri görüyoruz fakat kuvvetli rüzgarda çıkılacak gibi değildi, onun için çıkmadık. Sol tarafında ise siyah kumsal yer alıyor.

Dyrholaey'in haritadaki görünümü, biz sağdaki parka park ettik.

5. Durak: Reynisfjara Plajı

Reynisfjara, siyah kumlu plaj. Volkanların vatanı olan İzlanda'da lav ve kül bu plaja siyah rengini vermiş. Dyrholaey'de arabayı park ettiğiniz yerden siyah plajı da görebiliyorsunuz. Burada da rüzgar çok kuvvetli. Etraf açık olduğu için rüzgarda ayakta durmak dahi zor, fotoğraf çekmek oldukça güç.

Manzara harika, karavanı ile gelenleri kıskandık doğrusu. Kalınası, güneşi batırıp doğuşunu izleyesi mekan..

6. Durak: Vik Kasabası

Sırf bu doğa güzelliklerinin yanı başında olduğu ve mola vermek için uygun olduğundan meşhur olmuş Vik Kasabası Güney İzlanda gezimizde son durağımızdı.

Vik Kasabası, siyah plaja oldukça yakın. Dinlenmek, birşeyler atıştırmak ve benzin için sahilde bulunan tesiste durduk. Benzinlikte esnaf lokantası gibi bir mekan var, sulu yemek alabiliyorsunuz. Manzara seyretmek için arkada bir de cafe var fakat biz gittiğimizde açık değildi. Vik kasabasında tepelerde güzel bir restoran gördük fakat akşam açıldığını öğrendik :( Biz de benzinlikte birşeyler atıştırdık.

Dönüş yolunda Grindavik'e yaklaştıkça lavların soğuması sonucunda toprağın aldığı renk ve uçsuz bucaksız arazi tam seyirlikti.

Akşam Grindavik'e vardıktan sonra Blue Lagoon'a gideriz diye planlamıştık fakat 2 saat yeterli olmaz diye ertesi sabaha erteledik.

Blue Lagoon tecrübesi

Blue Lagoon artık İzlanda denilince ilk akla gelen dünyaca meşhur thermal su lagünü. Blue Lagoon, kış sezonunda 08:00 - 21:00 arası, yazın ise 08:00 - 23:00 arası açık, detaylara web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Blue Lagoon giriş biletlerinizi yüksek sezonda önceden almanız tavsiye ediliyor. İnternetten alabilirsiniz. Giriş için 4 paket var, basic, comfort, premium ve luxury. Fiyatlar kışın daha ucuz. Kış sezonunda fiyatlar 47 USD - 233 USD; yaz sezonunda 54 USD - 233 USD arasında aldığınız paketin içeriğine göre değişiyor.

Blue Lagoon için tavsiyeler

• Blue Lagoon rezervasyonumuzu biz otelde yaptırdık ve sabah 08:00 girişli Comfort paket aldık. Bu pakete giriş, yüz maskesi, bir içecek ve havlu dahildi. Bir üst paket olan Premium'da bornoz ve terlik de vardı. Havlu ve bornozu çıkışta geri veriyorsunuz fakat terlik sizde kalabiliyor. Terlikler oldukça basit ve saklamaya değer olmadığından Premium paketi gereksiz bulduk. Saatlerce kalıp yemek vs yerim derseniz bornoz lazım olabilir.

• Sabah 8 de Blue Lagoon boştu ve oldukça keyifliydi saat 10 gibi dolmaya başlamıştı. Sabah dışarısı 5 derece olmasına rağmen suyun 35 derece olması ve havayı ısıtmasından dolayı problem yaşamadık, sabah erken saatleri tavsiye ederim.

• Saçlarınızı suya sokmayı düşünüyorsanız mutlaka suya girmeden saç kremi sürün yoksa saçlarınız sertleşebilirmiş. Blue Lagoon'e girmeden duş almak zorunlu, kapıda duş almayanları geçirmiyorlar. Bu kural İzlanda'da bütün havuzlarda geçerli, kontrollü geçiş var :) Çok da iyi yapıyorlar!

• Girişte aldığınız pakete göre renkli bileklik veriyorlar. Bilekliğinizi göstererek yüz maskenizi havuzun içerisindeki bölmeden alabiliyorsunuz. İçecekler de yine bileklik gösterilerek alınıyor. Biz İzlanda'nın meşhur yoğurdu Skyr ile hazırlanmış smoothelerden denedik ve memnun kaldık.

• Lagünün dışında yemek yiyebileceğiniz cafe ve restaurant var, fakat Blue Lagoon fiyatı çekiyorlar!

• Hediyelik eşya dükkanı da var fakat çoğu yerden daha pahalı. Dükkanlarında Blue Lagoon markalı krem, şampuan, maske vs. de satılıyor. Bunları havalimanından da alabilirsiniz.

Biz yaklaşık 3 saat kaldık, 11 gibi Blue Lagoon'dan ayrıldık ve Golden Circle turu için yola koyulduk.

İzlanda - Golden Circle turu

Biz Grindavik'te konaklayacağımız için  rotayı ona göre planladık. Grindavik çıkışlı Reykjavik varışlı turumuz yaklaşık 7 saat sürdü. Grindavikten başlayıp Reykjavik'te turu tamamladığımızdan tam bir circle - daire çizmeden turu bitirmiş olduk.

1. Durak : Kerið krater gölü

İzlanda'da Blue Lagoon hariç girmek için para verilen tek yer. Kerið krater gölünün rengi yeşil ve kırmızı toprakla oluşturduğu görüntü muazzam. 6500 yıllık bir geçmişe sahip bu krater gölü. 270 metre en 170 metre boyda ve derinliği de 55 metre. Uzun vaktiniz varsa aşağıya gölün dibine inebilir banklarda manzaraya dalabilirsiniz...

2. Durak : Gullfoss (Altın Şelale)

Gullfoss İzlanda'nın sayısız şelalelerinin en güzellerindenmiş. Hatta İzlanda'da görülmesi gerekenler arasında yıldızmış. Bizim gördüklerimiz arasında en geniş şelale bu idi fakat ben en çok arkasına da geçilebilen Seljalandfoss'u beğendim. Gullfoss'u görmek için arabayı park ettikten sonra 5 dakika kadar yürüyorsunuz. Oldukça geniş bir şelale ve hafif güneş çıktığında gökkuşağı yakalamak olası :)

Gullfoss visitor center da yeme-içme ihtiyaçlarınızı giderip magnetlerinizi alabilirsiniz, bayağı çok çeşit var ve fiyatlar hemen hemen diğer turistik yerlerle aynı. Yemek için oldukça geniş bir yer var burada hatta dondurma vs gibi tatlı seçenekleri de bol :)

3. Durak : Strokkur Geyser

İzlanda'ya kafayı takmışsanız yerden 20 metre yüksekliğe fışkıran sıcak suları görmüşsünüzdür, gayzer deniliyormuş bu fışkıran suya ve bulunduğu yere. İzlanda'da bulunan gayzerlerin en ünlüsü Strokkur Geyser. Bu gayzeri görmek oldukça heyecan vericiydi. Sıcak su yaklaşık 8 dakikada bir yerden gökyüzüne fışkırıyor.

Gayzer durağı gezinin en keyifli ve ilginç kısmıydı denilebilir. Strokkur etrafında başka geyzerler de var fakat bunlar artık fışkırmıyorlar fakat toprak yüzeyinde sıcak suyu ve kaynağını görebiliyorsunuz. Gayzerlerin olduğu bölgede de bir visitor center var burası da Gullfoss'taki gibi oldukça geniş ve alışveriş için bol seçenek var.

4. Durak : Thingvellir (Þingvellir) National Park

Burası İzlanda'nın ve hatta dünyanın ilk parlemento binasını da içeren doğal güzellik parkı. Vikingler tarafından 930 yılında kurulan parlementonun adı Alþingi imiş. Game of Thrones gezilerinde de bu parka uğranıyormuş. Bu parkta kuzey duvarlarını aşan yabani arkadaşların  yürüdüğü yolların izini sürebiliyormuşuz. Ben dizinin henüz 3. sezonunda olduğumdan ak gezerlerin de yürüdüğü yerlermiş notunu paylaşsam da henüz o bölümleri görmedim.

Arabayı park ettikten sonra yürüyerek o koskocaman alanı gezebilirsiniz. Hava şartları yine oldukça zorlayıcı, hem çok soğuk hem de çok rüzgarlı idi.

5. Durak : Reykjavik

Golden Circle turumuzun son durağı başkent Reykjavik oldu. Reykjavik gezilecek yerleri ayrı bir yazıda paylaşacağım.