Dünya harikası Iguazu Şelaleleri

10/01/2017

Dünyanın en görkemli şelalelerinden olan muhteşem güzellikteki Iguazu Şelaleleri henüz geçici listede yer alsa da dünyanın 7 harikası arasında gösteriliyor. Yan yana akan şelalelerin sayısı dönemsel olarak su seviyesine göre 150 ila 300 arasında değişiyor. Iguazu Şelaleleri, Brezilya ve Arjantin sınırında yer alıyor, şelalelerin Brezilya tarafında  Foz do Iguaçu, Arjantin tarafında ise Puerto Iguazu şehirleri bulunuyor. Arjantin gezimizi planlarken Iguazu Şelalelerini de gezilecek yerler listemize ekledik ve Buenos Aires gezisinden sonra Iguazu'ya geçtik.

Iguazu'ya nasıl gidilir?

Iguazu Şelalaeri, Buenos Aires'ten uçak ile yaklaşık 1 saat uzaklıkta, otobüs ile buraya ulaşmak ise 8-9 saat sürüyor. Biz Buenos Aires'ten şelalelere uçak ile gitmeye karar verdik. Şelaleleri gezebilmek için Brezilya tarafında mı yoksa Arjantin tarafında mı konaklamalıyız ona karar vermemiz gerekiyordu. Gitmeden İguazu Şelaleri'nin her iki ülkeden de farklı göründüğünü okumuştuk.

2 milli park da UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alıyor. Şelalelerin yüzde 80'i Arjantin tarafında yüzde 20'si ise Brezilya tarafında yer alıyor. Manzara için ise Brezilya öneriliyor.

Sonuçta Arjantin içi uçuş çok daha ucuz olduğu için Buenos Aires'ten Arjantin tarafına Cataratas del Iguazu Havalimanı' na uçmayı tercih ettik ve gezimizin planını kesinleştirdik. Gezimize Rio de Janeiro ile devam edeceğimiz ve uçağımızın erken saatte olması dolayısı ile otelimizi de Brezilya tarafında ayarladık.

İguazu'da Ulaşım

Otel Brezilya tarafında olduğu için derdimiz sadece havalimanından şehir merkezine gitmek değildi, ülke de değiştirmemiz gerekiyordu tabi :) Gitmeden önce ne kadar araştırsak da işin içinden çıkamadık ve nasılsa bir şekilde gideriz diyerek aldık valizleri başladık yol aramaya.

İguazu havalimanında Havaş gibi çalışan havalimanı-şehir merkezi arası servisler var. Bir de tabi taksiler var. Taksi ile direkt Brezilya'ya geçilebiliniyordu fakat oldukça pahalı idi. (2014 yılında 80 USD idi)

Biz servis ile şehir merkezine indik. Servis Arjantin tarafında çoğu otelin kapısına kadar bırakıyor, haliyle şehir merkezine varmak 1 saati buldu. Biz servisten son durak olan Arjantin tarafındaki otobüs terminalinde indik.

Terminalde Brezilya tarafına geçen otobüsler var idi fakat 1-2 saat beklememiz gerekiyordu. Yorgun olduğumuz ve etrafta yapacak birşey olmadığı için beklemek istemedik ve terminaldeki taksi durağından bir taksi ile 20 USD'ye anlaştık ve sınırı taksiden bile inmeden geçtik. Taksici bize birer form verdi ve doldurmamızı istedi, daha sonra saolsun pasaportlarımızı aldı ve formlarımızı gümrük memuruna götürerek mühürletti ve Brezilya'dan çıkana kadar bu formları saklamamızı tembihledi. Böylece gayet rahat bir şekilde Brezilya'ya giriş yapmış olduk.

Taksi ile gitmeseydik ve otobüsü seçseydik, otobüsten inip pasaport kontrole gidecektik ve işlemleri kendimiz yapacaktık.

Otobüs ile sınırı geçmeyi düşünürseniz : sınırda otobüs sizin gümrük işleminizi tamamlamanızı bekliyor ya da bir fiş verip daha sonra gelen otobusü beklemenizi söylüyor. Bu kısmı özellikle yazmak istedim çünkü tek başına seyahat edenler olarak gerçekten değerli bir bilgi idi bizim için. Biz sezon dışında gittiğimiz için (Eylül'de) sınır boştu ve 15 dakikada otelimize vardık. Sezonda 1-2 saatlik kuyruklar oluyormuş pasaport kontrolde. Tabi bu durumlarda otobüsler sınırda beklemiyor ve sizi bir sonraki otobüse yönlendiriyor.

İguazu Konaklama:

Brezilya tarafında şelalelere ve Foz do Iguaçu havalimanına oldukça yakın olan Iguazu Resort Otelde konakladık ve çok memnun kaldık, tavsiye ederim.

Arjantin tarafında kalmayı tercih ederseniz de havalimanından servis olan yerleri seçmenizi tavsiye ederim. Çok rahat edersiniz. Arjantin tarafında orman ortasında çok güzel otel ve hosteller gördüm servis müşterilerini bırakırken. Otellerin sayfalarından bu bilgiyi kontrol edebilirsiniz.

Iguazu Şelaleleri'ni hangi taraftan görmeli?

Otele yerleştikten sonra artık tek verilmesi gereken karar şelaleleri hangi taraftan görmeliyiz idi. 1,5 günlük bir zamanımız olduğu için 2 milli parkı görmek oldukça koşuşturmacalı olacaktı. Ama buraya bir daha gelebilecek miydik ki sorusu da hep aklımızdaydı. 2 tarafı tur almadan göremeyeceğimiz aşikardı. Gitmeden önce yaptığımız araştırmalarda da net bir bilgi edinememiştik. İnsan görmeden karar veremiyor :)

Otelde bulunan tur şirketi ile anlaştık ve toplamda 125 USD'ye 2 tarafı da kapsayan bir tur satın aldık. Tura girişler ve öğle yemeği dahildi. Sabah 8'de tura Arjantin tarafı ile başlayacak ve daha sonra turu Brezilya ile tamamlayacaktık. Münferit bir tur satın aldık, rehberimiz bize 2 tarafı da anlatarak gezdirdi.

Hangi taraf sorusuna gelince? Arjantin tarafında şelalelere ulaşmak için ormanın içerisinden yürümeniz gerekiyor. Tam manasıyla bir Jungle, balta girmemiş orman modu. Yarım ila 1 saat sürüyor bu yürüyüş.

Yürüyüş doğa ile baş başa, kelebeklerle, rakuna benzeyen hayvanlarla karşılaşarak geçiyor. Ormanda alışık olmadığımız türde sivrisinekler vardı, abartısız 1 ay kaşındı ısırdıkları yerler. Mutlaka böcek, sinek kovucu kullanmanızı tavsiye ederim. 1 saatlik yolun sonunda şelalelere ulaşıyorsunuz… Şelaleler gercekten görmeye değer...

Brezilya tarafında ise direkt olarak şelalelere ulaşıyorsunuz. Şelalelerin panaromik manzarası kesinlikle daha güzel. İguazu Şelaleleri'nin en görkemli kısmı olan U şeklinde olan, 82 metre yüksekliğinde, 150 metre genişliğinde ve 700 metre uzunluğundaki  'Garganta del Diablo' yani 'Şeytan Boğazı' Brezilya tarafından rahatlıkla görülebiliyor.

Doğa ile daha çok baş başa kalma şansı yakaladığım için ben Arjantin tarafını daha çok beğendim. Hızlıca şelale manzarası göreyim derseniz Brezilya tarafını öneririm.

Iguazu Alışveriş

Hediyelik eşya için de yine Arjantin tarafı derim. Fiyatlar Brezilya tarafına göre çok ucuz ve güzel parçalar var. Fakat Brezilya tarafında çok daha fazla seçenek var.

Iguazu Yemek

Arjantin tarafında atıştırmalık büfe tarzında bir yer vardı benim dikkatimi çeken. Burada rakun benzeri hayvanlara çok dikkat edin, elinizde yiyecek gördüklerinde saldırıyorlar.

Arjantin tarafında park içerisinde yemek yemek için başka bir yer göremedim.

Brezilya tarafında şelalenin dibinde, güzel manzarası olan, oldukça büyük, açık büfe yemek sunan bir restoran vardı. Biz bu restoranda açık büfe aldık ve memnun kaldık.

Arjantin, Brezilya seyahatinizde Iguazu Şelaleleri'ni hangi tarafından görürseniz görün ama pas geçmeyin derim...

Brezilya tarafı mı Arjantin tarafı mı derken, Brezilya tarafında bence görülmesi gereken daha güzel bir yer daha var :) Bir sonraki yazıya :)