Kolombiya'nın başkenti Bogota'da bir gece

06/01/2017

Güney Amerika daha doğrusu Peru gezimizin ilk durağı Kolombiya'nın başkenti Bogota oldu. Aslında Bogota'ya gitmek aklımızda yoktu fakat THY'nin direkt uçuşu olmasından dolayı Bogota'yı da planımıza ekledik. Gitmeden önce Bogota nerede onu bile bilmiyordum :) Bogota Kolombiya'nın neredeyse tam ortasında yer alan, denize kıyısı olmayan, And dağları platosunda 2640 metre yükseklikte yer alan bir şehir. Bogota 7,8 milyonluk nüfusu ile Güney Amerika'nın 3., Kolombiya'nın ise en kalabalık şehri.

Kolombiya T.C. vatandaşlarına vize uygulamıyor, onun için yol üstünde rahatlıkla uğranacak bir yer :)

Kolombiya denildiğinde aklıma kahve ve uyuşturucu dışında pek birşey gelmiyordu açıkçası. Gittim geldim hala fikrim aynı. Seyahatten dönerken takip ettiğim bloggerlardan birinin Kolombiya'da güvenlikle ilgili paylaştıklarını görünce, gitmeden okusaymışım kesin Bogota'da havalimanından çıkmadan Peru'ya geçerdik dedim.

Neyseki Bogota'da güvenlik anlamında bir olumsuzlukla karşılaşmadık. Biz Bogota'da 1 gece geçirdik fakat Bogota'da turistik bir gezi için 2 gün yeterli olur diye düşünüyorum.

Bogota havalimanı şehir merkezi ulaşım :  Benim gördüğüm Güney Amerika'nın genelinde havalimanından şehir merkezine ulaşımda taksi dışında pek seçenek yok gibi. Bogota havalimanında da aynısı geçerli. Valizinizi aldıktan ve gümrükten çıktıktan hemen sonra taksi kontuarlarını görüyorsunuz, kontuara gideceğiniz yerin adresini verip ödemeyi yaptıktan sonra taksiye binebiliyorsunuz. Kredi kartı da kullanılabiliyor. Havalimanı çıkışındaki taksilere binilmesi güvenlik nedeniyle önerilmiyor. Bu arada biraz ispanyolca öğrenmekte fayda var, ingilizce anlaşmak oldukça güç olabiliyor.

Bogota'da döviz bozdurma : Valizleri aldığımız noktada döviz bürolarının olduğunu gördük, taksiye lazım olacak düşüncesi ile gümrükten çıkmadan az miktarda döviz bozdurduk fakat gümrükten çıkışta kurun daha düşük olduğunu gördük keşke daha fazla bozdursaydık dedik. Döviz bozdurmak için pasaport gerektiğinden haliyle işlem uzun sürüyor, valizlerinizi beklerken rahat rahat dövizinizi bozdurun derim.

Bogota'da konaklama : Bogota'da kalınacak yer ararken güvenlik anlamında financial district denilen finans kurumlarının toplandığı bölgenin uygun olacağını düşünerek buradan yerimizi ayarladık. Ülke genel olarak ucuz sayılabilir, konaklama ve ulaşım Avrupa ülkelerine hatta bazı Güney Amerika ülkelerine kıyasla ucuz. Zincir otellerde uygun fiyatlara kalınabilir.

Bogota'da şehiriçi ulaşım için otelinizden taksi ayarlayabilirsiniz ya da metrobüsü kullanabilirsiniz. Biz metrobüsü kullandık. Soru sormak için ingilizce konuşan, anlayan insan bulmak oldukça zor. Bilet aldık fakat kaç numaralı otobüse bineceğimizi bulmak baya zamanımızı aldı. Metrobüs duraklarında farklı kapılardan farklı güzergahlara otobüsler geçiyor, yönlendirmeler oldukça zayıf, biz hazırlıksız yakalandık, siz hazırlanın :)

Bogota gezilecek yerler:

La Candelaria: Bogota'nın eski şehir denilen bölgesi oldukça canlı, Bogota'nın ünlü duvar resimlerini, sokak satıcılarını, dansçılarını görebileceğiniz, hediyelik dükkanlarından alışverişinizi yapabileceğiniz şehrin kalbi. Müzeler de burada yer alıyor ve birbirine de oldukça yakın, bölgeyi yürüyerek gezebilirsiniz.

Altın Müzesi (Museo del Oro) : Bogota'da gezilecek yerler arasında 1 numara. Müzede pre-Kolombiya (ispanyol işgali öncesi) dönemine ait eserler sergileniyor. İspanyollar bu toprakları ele geçirmeden önce burada yaşayan halkın kültürel zenginliğini tanıtması açısından faydalı ve gezmesi keyifli. Müzede sıkılmadan minimum 2-3 saat geçirilir. En üst kattaki kapalı bir salonda yerel müzikli kısa bir sunum / gösteri var, etkileyiciydi, giderseniz pas geçmeyin derim. Dünyanın en büyük altın koleksiyonu bu müzeye aitmiş. Müze mağazasında sergilenen eserlerin replikalarından alabilirsiniz, özellikle takılar gerçekten çok güzel fakat çoğu altın olduğu için pahalı. Buradan takı almazsanız aklınızda olsun hediyelik eşya satan yerlerden altın kaplama olanlarını oldukça ucuz fiyata bulabilirsiniz.

Müze, Salı - Cumartesi 09:00 - 18:00, Pazar: 10:00 - 16:00 saatleri arası açık. Pazar günleri ücretsiz, diğer günler ise giriş 3000 COP yani yaklaşık 1 USD.

Botero Müzesi : Kolombiya'nın milli sanatçısı Botero'nun eserlerinin sergilendiği müze gezmesi keyifli ve oldukça güzel bir binası var. Botero'nun varlığından Pera Müzesi'ndeki sergisi aracılığı ile haberdar olmuştum. Müzesinde tombul ve eğlenceli eserlerini görmek, politik mesaj içeren tablolarını incelemek ve güzel bahçesinde seyre dalarak kaliteli zaman geçirmek mümkün. Müze girişi de ücretsiz! Müze Salı - Cumartesi 09:00 - 19:00, Pazar: 10:00 - 17:00 arası açık.

Harika heykeller, harika müze

Botero Müzesi 'nin bahçesi dinlenmek için ideal!

Monserrate Tepesi : Biz bu tepeye vaktimiz ve enerjimiz olmadığı için çıkmadık fakat çıkanların yazdığına göre şehri seyretmek için harika bir yermiş. Teleferikle çıkılabiliyor, La Candelaria'dan teleferiğe yürüyebilirsiniz.

Bogota'da alışveriş : Bogota malum kahve cenneti, biz Juan Valdez kahve zincirinden kahvemizi aldık ve aromasından memnunuz, kahve severler için tavsiye ederim. Bogota'da hediyelik eşya dükkanlarından da oldukça renkli biblolar ve takılar alabilirsiniz :)