Kralların Şehri Lima

29/11/2016

Güney Amerika gezimize THY'nin Bogota - Kolombiya'ya direkt uçuşu olmasından dolayı Kolombiya ile başladık ama esas hedef Peru Machu Picchu :) Bu hedefe ulaşmak elbette kolay olmadı. Machu Picchu öyle bir çırpıda gidilebilecek bir yer değil maalesef (aslında iyiki de), sanırım ulaşılması en zor Dünya'nın 7 yedi harikasından birisi. Kafaya taktık bir kere Machu Picchu'ya gidilecek :) Gel gör ki Machu Picchu'ya gitmek için önce Peru'nun başkenti Lima'ya oradan da Cusco'ya ulaşmak gerekiyor. Peru bir Güney Amerika ülkesi kuzeyde Ekvador ve Kolombiya, doğuda Brezilya, güneyde ise Şili ve Bolivya'ya komşu. Fakat bu ülkeye komşularından direkt ucuz uçuş yok!! İlla aktarma yapmak gerekiyor çünkü direkt uçuş fiyatları 2-3 kat pahalı olabiliyor. Uçuşlar da Lima'ya... öyle ben Lima'ya gitmek istemiyorum direkt Cusco'ya götür derseniz fiyatlar yine uçuyor. Yani uzun lafın kısası Cusco'ya ulaşmak isterseniz komşu ülkelerden de olsa 2 aktarma farz tabi bilet fiyatı önemsiz demiyorsanız.

Lima gezilecek yerler diye google a sorduğunuzda aslında şehri pas da geçsek olur dedirtecek sonuçlar çıkıyor yani en azından ben öyle gördüm. Bir tek Museo Larco için gidilebilir dedim araştırırken, öyle de oldu.

Aktarmalı uçuş azizliğine uğramamak için Lima'da 1 gece konaklayalım dedik. Panama aktarmasıyla Bogota'dan Lima'ya uçtuğumuz için Lima'da önce gümrükten geçmemiz, valizleri almamız ve iç hatlardan Cusco için tekrar check in yapmamız gerektiğinden rötarı da göz önünde bulundurunca Cusco'ya uygun bir uçuş bulmak zordu. İnternette Lima aktarmaları hakında yazılanları okuyunca yetişememe riskini almayalım dedik. Fakat gördük ki havalimanı bayağı küçük yani pek zaman kaybettirici bir yer değil, aktarma denenebilirmiş!

Lima havalimanından şehir merkezine ulaşım için tek yol taksi. Havalimanından çıkmadan taksi kontuarından gideceğiniz yeri söyleyip ücretini ödeyerek taksiye biniyorsunuz. Eylül 2016'da biz Lima havalimanından Miraflores'e 60 PEN yani 60 TL ödedik. Dışarıdaki taksicilere lütfen güvenmeyin, bizi çok defa uyardılar Lima'da. Kaçırma, gasp olaylarına karşı bizi hem uyardılar hem de korkuttular!

Lima şimdiye kadar gördüğüm en çirkin başkentti açıkçası. Uçak Lima için alçalmaya başladığında gecekondu mahallelerinden başka biryer göremiyorsunuz. Sarı bir toz bulutu altında kerpiçimsi evler. Camlarında perdeler dahi yok ve camlar genelde kırık ya da siyah. Halkın ne kadar fakir olduğunu görüyorsunuz. Şehrin merkezine yaklaştıkça görüntü yavaş yavaş düzeliyor fakat şehir merkezine kadar olan yol boyunca evlerdeki panjurları, elektrikli telleri, kameraları gördükçe şehrin güvenlik problemi olduğunu rahatlıkla anlayabiliyorsunuz.

Lima'da kalacak yer araştırmasına girdiğimizde gördük ki herkes güvenlik açısından Miraflores'i öneriyor. Biz de tavsiyelere uyduk ve Miraflores'te bir otel ayarladık. Belirtmekte fayda var Lima'da otel ücretleri oldukça yüksek, rezervasyonunuzu geciktirmeyin derim. Bir de heryere güvenlik nedeniyle taksi kullanarak gittik. Taksiler çok pahalı olmamakla birlikte çok da ucuz değil. Lima'da kiminle konuşsak güvenlik muhabbeti yaptığından bu paraları vermeyi göze aldık. Lima için taksi bütçesini hazır edin. Otel'de kesinlikle yoldan taksi çevirmeyin diye birkaç kez uyardılar. Özellikle güvenlik konusunu tekrarlıyorum çünkü Türkiye'ye döndüğümde okuduğum bir makalede dünya turuna çıkmış bir kızın da güvenlik anlamında en çok zorlandığı şehrin Lima olduğunu okudum.

Lima'da yaklaşık olarak 1 tam gün geçireceğimiz için gezilecek yerler planlamamızı da ona göre yaptık. Lima'da gezilecek noktaların çok büyük kısmına gittik, bence Lima'yı gezmek için 1 tam gün yeterliydi.

1) Museo Larco : İspanyol işgali öncesi Peru tarihi ve kültürü hakkında bilgi edinmek için atmosferi güzel müze. Bahçesi çok güzel, restaurantı ve hediyelik eşya dükkanı oldukça başarılı. Restaurantta fiyatlar yüksek değil, Peru mutfağına giriş için güzel bir yer. Öğle ya da akşam yemeği için tavsiye ederim.

Müze dükkanındaki replikaların ve ürünlerin hem fiyatları hem de kaliteleri dışarıdaki dükkanlara göre oldukça iyi, hediyelik için ideal yer. Bence Müze açık ara Lima'daki en güzel yer :)

Taksi ile Miraflores'ten Museo Larco'ya trafiğe bağlı olarak 30-40 dakikada ulaşılabiliyor. Şehri yürüyerek gezmeyi sevenler için maalesef müze yürüyerek ulaşılabilecek bir yerde değil. Taksi dışında müzeye ulaşım yok. Museo Larco girişi 30 Soles (9 USD), her gün açık ve 09:00 - 22:00 arası ziyaret edilebiliyor. Müze'den ayrılırken güvenlikten taksi rica ederseniz sizin için çağırıyorlar.

2) Parque del Amor : Türkçeye Aşıklar Parkı olarak da çevirilebilir. Okyanusu seyretmek için güzel bir nokta. Parkta öpüşen bir çiftin heykeli var, bana Barcelona'daki Park Güell'i anımsattı. Miraflores'te kalıyorsanız güvenle gezebileceğiniz, okyanus manzarasında yürüyüş yapabileceğiniz bir yer.

3) Centro Historico: Lima'nın Eski Şehir'ine yine taksi ile ulaştık. Taksiciyle anlaştık 1 saat fotoğraf ve gezi için bizi bekledi, bölgede oldukça hızlı bir tur attık ve görülecek yerleri daha çok taksiden gördük :) Plaza de Armas'da taksiden indik, San Francisco Kilisesi'ne kadar yürüdük ve magnetimizi alarak taksiye döndük. Keşke daha çok vaktimiz olsaydı diyeceğimiz bir bölge değildi açıkçası.

Peru seyahatinize başlamadan önce faydalı olabilecek bilgileri buradan okuyabilirsiniz.